piątek, 8 września 2017

Winter Soul - zimowe akrylowe serce mixed media



Za oknem u mnie leje jak z cebra, wieje, jest buro i nieprzyjemnie. Wyobraziłam więc sobie, że to nie deszcz, ale śnieg i z tego wszystkiego wyszła mi świąteczna ozdoba - mała scenka zamknięta w akrylowym sercu.


By wykonać taką pracę, kilka rzeczy trzeba mieć poniższe materiały:

Przygotowanie bazy pod kompozycję zaczynamy od pomalowania wnętrza jednej z połówek serca - gdy gesso jest jeszcze mokre, sypiemy pierwszą warstwę brokatu, nadmiar zsypujemy na kartkę. Teraz musimy nałożyć warstwę gel medium i posypać kamykami.

Całość możemy podsuszyć nagrzewnicą, ale UWAGA: pamiętajcie, że to akryl i jak za mocno będziecie suszyć, zniekształci się; więc OSTROŻNIE. Gdy kamyki obeschną, możemy zacząć psikać mgiełkami - każdą warstwę podsuszcie delikatnie, jeśli kolor nie chce ładnie się rozpływać, psiknijcie wodą w sprayu.

Na mokre mgiełki można troszkę sypnąć brokatem. Drugą połówkę serca też trzeba przygotować - jej wnętrze spryskajcie białą farbą lub gesso, pstrykając z pędzla. Jeśli farbę mocno rozcieńczycie wodą, wyjdą duże "chlapy", jeśli mniej - będą małe kropki. Musicie znaleźć "złoty środek" :).
Aby stworzyć spójną kompozycję, po przygotowaniu bazy należy zdecydować, na czym nasz projekt się oprze - ja użyłam szyszek, małego kasztanka i żołędzia, które pobieliłam gesso i posypałam brokatem. Wycięty motyw mocuję klejem na gorąco. Starałam się ułożyć wszystko tak, aby wydawało się, że mój motyw wyrasta z kompozycji pod nim.

Do tego dodałam kwiaty: róże w kolorze miętowymbiałympąki różpręciki i wycięte papierowe motywy. Wszystkie elementy umocowałam klejem na gorąco. Na koniec należy złożyć razem połówki serca - ich brzegi łączą się na zakładkę. Na linii "szwu" serducha przyklejam koronkę - najpierw granicę łączenia pokrywam taśmą dwustronną i przykładam koronkę. Klejem na gorąco mocuję tylko końce koronki tuż przy zawieszce na szczycie serca. W miejscu łączenia przyklejam kwiat - jasnoniebieską różę :).



I gotowe :) Mam nadzieję, że takie prace umilą i Wam bure popołudnia jesienne!

Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za Twój komentarz, czas i zaangażowanie! Jesteśmy tu dla Ciebie :)