sobota, 10 czerwca 2017

BUSZOWNIK: Z LUPĄ PO PÓŁKACH - Kwiecista kartka urodzinowa



Na dworze zrobiło się ciepło, słonecznie i kwieciście. Do tego czerwiec, miesiąc z literą "r" - jak mówi tradycja doskonały czas na śluby... ale przecież i miesiąc obfitujący w inne okazje - Dzień Dziecka, Dzień Ojca, koniec szkoły, imieniny, urodziny, a na każdą z nich idealnym prezentem są - kwiaty w każdej postaci. Przygotowałam zatem ukwieconą, akwarelową kartkę urodzinową.


UŻYWAMY KOLORÓW NIEBA I WODY


Jako tło pracy posłużył mi papier firmy Kaisercraft, kolekcja "Wildflower". Kolekcja ma piękne, pastelowe, miętowo-różowo-liliowe papiery, wzbogacone tagami z napisami. Wśród tych kartek znajdują się też kartki białe zadrukowane białym, wypukłym nadrukiem. Po pomalowaniu akwarelami biały wzór staje się widoczny i ujawniają się skryte w bieli tajemnicze napisy (w mojej pracy: "you are my sunshine").

Dodatkowo kartki posiadają tę zaletę, że po pomalowaniu, część kartki pozostaje idealnie biała, a część przyjmuje kolor użytej akwareli, dzięki czemu można dobrać kolor tła do koloru używanych kwiatków. Żywe kwiaty mimo ich niezwykłej urody trudno przenieść na kartkę, do przygotowania swojej pracy sięgnęłam zatem po kwiatki papierowe, dostępne w sklepie Ortikk w baaaardzo dużym wyborze, zarówno pod względem kolorystycznym jak i rodzajów kwiatów.


A GDYBY TAK KWIATY?


Zdecydowałam się ozdobić swoją pracę kwiatkami, wstążkami, tekturką oraz perełkami w płynie i szmaragdowym tiulem. Zachwyciły mnie róże w kolorze aqua  i do nich dobrałam resztę papierowych kwiatów oraz kolorystykę całej kartki. Użyłam więc słodkich, malutkich kwiatków o nazwie sweethearts w kolorze biało - turkusowym oraz malutkich kwiatków gipsówek w kolorze jasnym niebieskim.

Do tego kilka pręcików ułożonych w wiązkę i odrobina gazy, także szklany kabaszon ze sklepu "Ortikk" w delikatnym odcieniu błękitu i malutkie kabaszonki dla zachowania równowagi kompozycji. Jeśli przyjrzycie się dokładniej zobaczycie, że różyczki mają cudownie oddany kształt w połowie rozwiniętych pąków kwiatowych, a malutkie sweethearts prześliczne żółte środki i listki w kształcie serduszek, które w pełni oddają ich nazwę.

Natomiast gipsówki nie tylko posiadają niezwykły kształt i kolor, ale dzięki pewnej plastyczności pozwalają dopasować się kształtem do potrzebnej formy i dzięki temu zapełnić puste, a niechciane miejsca.

Przy korzystaniu z papierowych kwiatków i jednocześnie akwareli warto pamiętać, że kwiatki papierowe łatwo chłoną kolor, co oznacza, że kupując kwiaty białe możecie ufarbować je na dowolną barwę i odcień. Ja zdecydowałam się na chłodną paletę kolorystyczną ale równie piękne są róże w kolorze różowym, białym, seledynowym. Do tego cudne sweethearty, lilie... w sklepie Ortikk jest ogromny wybór kwiatów, ale im więcej - tym lepiej :)

Używajcie więc kwiatów pojedynczo i w bukietach, twórzcie rzeczy piękne i oryginalne, pamiętając, że jeśli nie ma danego kwiatka w przyrodzie to dzięki scrapbookingowi mamy niepowtarzalną szansę go stworzyć - do czego serdecznie Was zachęcam i gorąco pozdrawiam:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za Twój komentarz, czas i zaangażowanie! Jesteśmy tu dla Ciebie :)